De paragrafen

Paragraaf 5 Bedrijfsvoering

Gebouwen ondersteunen het werk dat uitgevoerd moet worden
Het gerenoveerde gemeentehuis is in september 2020 opgeleverd. Aan de voorkant is nagedacht over hoe het gebouw het werk het beste kan ondersteunen. In 2021 onderzoeken we of we het gebouw nu optimaal benutten ook in het kader van het optimaliseren van de dienstverlening. Verder onderzoeken we in 2021 de mogelijkheden voor verdere verduurzaming van onze gebouwen.

We werken aan veiligheid van personen en materialen
Dat betekent dat de gemeente als werkgever de thuiswerkende medewerkers zo optimaal mogelijk ondersteunt. Het betekent bijvoorbeeld iets voor de digitale ondersteuning, maar ook voor de werkplekinrichting van medewerkers. Het heeft ook gevolgen voor de inzet van ondersteunende medewerkers zoals bijvoorbeeld helpdeskmedewerkers en bodes.

Er zijn kosten verbonden aan de ondersteuning van het primaire proces, de bedrijfsvoeringskosten

Deze bedrijfsvoeringskosten zijn samengevat opgenomen in het overzicht Overhead.
Bedrijfsvoeringskosten zijn kosten die niet direct voortvloeien uit activiteiten, taken en producten die gericht zijn op de externe klant. Het gaat om kosten voor de ondersteuning van deze activiteiten, taken en producten. Denk daarbij aan management, control, P&O, inkoop, communicatie, juridische zaken, bestuursondersteuning, informatievoorzieningen & automatisering, facilitaire zaken & huisvesting en documentaire informatievoorziening.

Deze pagina is gebouwd op 10/27/2020 16:28:58 met de export van 10/27/2020 16:17:25